VOORUITZICHTEN 2021

Van rennen naar renderen

Het thema voor 2021 voor KlokHolding is ‘in control zijn’. We zijn snel gegroeid en nu voornamelijk aan het consolideren, op adem aan het komen om de volgende stap te maken: van rennen naar renderen.

Het financiële resultaat van 2021 zal in lijn zijn met 2020. De opdrachtenportefeuille zit goed vol. Er starten een paar grote projecten op, ook meerjarige projecten zoals Havenkade. Qua omzet komen we dan naar verwachting iets boven de 250 miljoen uit, ook door projecten die waren vertraagd en zijn doorgeschoven naar dit jaar. Met de nieuwe omgevingswet bestaat wel het risico dat projecten mogelijk vertragen door (nieuwe) procedures. Vooralsnog gaan wij ervan uit dat een omzetniveau van €250 miljoen realistisch is.

Per saldo verwachten we voor Novaform een groei van 70 naar 90 miljoen. In de vestiging in Duitsland verwachten we een groei naar 13 miljoen, fors meer dan in 2020. In Eindhoven ontstaat groei door projecten die uitgesteld waren en in 2021 wel rendement opleveren. De portefeuille van Novaform in Rotterdam blijft goed van omvang en Polen blijft ongeveer gelijk aan het niveau van 2020.

Nove Olendry, Poznan (Polen)

Nove Olendry, Poznan (Polen)

Havenkade, Nijmegen

Het financiële jaarverslag inzien?