DE ORGANISATIE EN HAAR DIVISIES

Solide, groeiend familiebedrijf met lef

KlokHolding is de moederorganisatie van KlokGroep en Novaform. Onze missie is om als familiebedrijf met lef toekomstbestendige leefomgevingen te creëren. Dankzij de sterke financiële basis van de holding en de bereikte schaalgrootte zijn KlokGroep en Novaform in staat grote, toonaangevende (huisvestings-)vraagstukken goed in te vullen en risico's van opdrachtgevers over te nemen. Weerbaar en wendbaar, ook in een turbulente markt.

De ‘architectuur’ van onze organisatie ziet er als volgt uit:

KERNWAARDEN

De mensen van KlokHolding werken verspreid over heel Nederland, in Duitsland en in Polen. Maar waar ze ook zijn en voor wie ze ook werken, allemaal tonen ze hetzelfde commitment. Allemaal staan ze voor dezelfde kernwaarden van onze organisatie:

• Samenwerkend - wij geloven in de meerwaarde van samenwerken; onze transparante werkwijze en partnership met comakers bewijzen dat.
  • Vernieuwend - wij blijven onszelf en onze omgeving met een open mind voortdurend ontwikkelen; wij voelen het als onze plicht om verder te denken en meer te doen.
  • Daadkrachtig - wij zijn een financieel daadkrachtig familiebedrijf met bijna honderd jaar ervaring.
  • Betrokken - wij voelen ons verantwoordelijk voor onze collega’s en de wereld om ons heen; daarom investeren wij in een fijne woon-, werk- en leefomgeving.

DE VIERDE GENERATIE

Ton van de Klok is de derde generatie Van de Klok die aan het roer staat van de organisatie. Wij hebben als ambitie om het bedrijf op termijn over te dragen aan de vierde generatie, zodat het bedrijf binnen de familie blijft. Hiervoor is enkele jaren geleden een protocol opgesteld. Het protocol vraagt dat familieleden die de juiste opleiding gevolgd hebben en de neus de juiste kant op hebben staan bij een ander bedrijf in de branche ervaring opdoen en daarna kunnen solliciteren naar een functie binnen de groep. Binnen de groep worden zij begeleid en opgeleid. Als ze geschikt blijken, kunnen zij doorgroeien naar een directiefunctie. Inmiddels is het eerste familielid uit de vierde generatie in dienst getreden bij Novaform. Wij hopen dat er de komende jaren nog meer volgen en dat enkele van hen op termijn de onderneming voort zullen zetten.

RECORDAANTAL WONINGEN VERKOCHT

Een van de meest opvallende hoogtepunten van 2020 was het moment waarop we de we de verkoop van de 1000ste woning vierden. Dat was al op 29 september. In onze bijna honderdjarige geschiedenis behaalden we dat aantal slechts één keer eerder: in 2016, maar dat was toen pas tegen het einde van het jaar. In dit geval had het jaar nog een heel kwartaal te gaan. Ultimo 2020 naderden we de 1500ste verkoop; veruit het hoogste aantal dat we ooit bereikt hebben en een prachtige mijlpaal in het ‘roerige’ jaar.

EN DE 1000STE WONING STAAT IN... NIEUWBOUWPROJECT HOF VAN NIJMEGEN!

Toen de gelukkige kopers van de 1000ste woning - Jon Rikken en Inge Maalsen - eind september bij woonbelevingscentrum LIV langs kwamen voor de tekenafspraak, werden ze daar verrast met een mooie cheque ter waarde van - hoe kan het ook anders - € 1.000,-. Stefan van Duijnhoven, directeur KlokGroep Wonen reikte de cheque persoonlijk uit.

COMAKERSGEDACHTE

Samen met onze comakers en opdrachtgevers werken we vanuit partnership en op basis van gelijkwaardigheid. Zo versterken we elkaar en komen we gezamenlijk tot hoogwaardige producten, slimmere samenwerkingsvormen en innovatieve oplossingen. Op woensdagmiddag 16 september vond onder leiding van Twan Dekkers (BIM-manager) en Floortje van Sambeek (Omgevingsmanager) een comakersbijeenkomst plaats voor de installateurs.

Doel van de middag was het met elkaar verbeteren van het werkproces van de grote, binnenstedelijke projecten. Vanuit de comakers bleek er een gezamenlijke wens te bestaan voor een nog intensievere samenwerking, meer kennis en ervaring van elkaars werkproces hebben, het maken van eenduidige afspraken, (eerder) betrokken te worden in de ontwerpfase, correcte modellen binnen BIM en de voorkeur voor het werken met vaste teams. Het gezamenlijke doel is en blijft: tevreden opdrachtgevers.

Het financiële jaarverslag inzien?